Thursday, May 12, 2016

Lamaaaaaanyaaaaa tak menulis kat sini...hahaha...
Zaman Facebook ni, semua dah lari ke sana.

Okay, tujuan tulis ni pun ada kaitan dengan Facebook gak sebenarnya.

Biras aku, Dr Ahmad Asmadi Yusoff baru saja launch satu website, myfAD, yang bertujuan mengiklankan produk atau apa jugak bahan iklan, di Facebook, secara viral dan banyak share.

Untuk tujuan tu, myfAD akan dibayar oleh pengiklan sejumlah wang untuk sejumlah bilangan share, kemudian iklan tu akan di share ke FB oleh para subscribers myfAD. Siapa subscribers myfAD? Haaaa...ni la nak bagitau. Kita-kita ni semua berpeluang jadi subscribers myfAD. Sambil main FB, kita dibayar untuk share iklan di FB...



Amacam, boleh faham tak?

Berikut adalah beberapa ringkasan yang aku buat sendiri.

S. myfAD tu apa?
J. myfAD tu ialah sebuah syarikat, yang akan mempromosikan iklan penjualan barang atau sebarang bentuk iklan, di FB. myfAD terdiri dari subscribers, merchant dan affiliate.
Subscribers ialah semua pengguna FB yang berdaftar dengan myfAD. 
Merchant ialah pelanggan yang bakal menggunakan khidmat myfAD untuk iklankan barang atau iklan mereka.
Affiliate ialah NGOs atau mana-mana pertubuhan yang menyertai myfAD dan mendapat manfaat kewangan dari myfAD melalui klik iklan.

S. Macam mana cara myfAD dijayakan?
J. Macam ni, Merchant nak iklankan barang tau apa jugak produk di FB. Kalau sendiri-sendiri, maybe la dapat sikit je share dan viral. So dia gunakan myfAD. Dia akan bayar myfAD sejumlah wang untuk sejumlah share. Katakan dia nak cecah sepuluh ribu share di FB supaya viral, maka dia bayar la jumlah yang myfAD tetapkan.
myfAD pulak, akan pilih dari kalangan Subscribers, yang jantina, tahap umur dan kecenderungan mereka berkait rapat dengan iklan atau produk merchant tadi. Kemudian myfAD akan send mereka iklan tu, dan sekiranya mereka setuju untuk share di FB, maka mereka akan dibayar komisyen.
Sekiranya Subscribers tu pulak mendaftarkan dia dengan mana-mana affiliate, maka NGO yang dia daftarkan akan dapat jugak komisyen.

S. myfAD ni MLM ke?
J. Tak laaaahh. myfAD bukan MLM sebab TIADA YURAN dikenakan nak register. Takde satu sen pun. Dan takde satu barang pun yang kena jual. Hanya sambil browse FB, kalau dapat notification dari myfAD, tekan button share. Dapat duit komisyen.

S. Abis tu kalau bukan MLM, kenapa kena ada downline?
J. Downline tu bertujuan meluaskan network myfAD, disamping bagi peluang untuk Subscribers buat duit lebih. Kalau ada downline, dan downline tu dapat jugak pilihan untuk share iklan dari myfAD, maka Subscribers tu pun dapat komisyen, selain downline tu pun dapat. Tapi sampai Level 2 je yeee...

Kalau ada yang nak tahu lebih lanjut, sila klik SINI. Baca apa yang termaktub di laman web myfAD tu, pastu kalau sesuai di hati, klik Register. 

InsyaAllah, bermula Jun, iklan2 dari Merchants akan mula membanjiri myfAD. Jadi jom laaaahhhh REGISTER...


No comments: