Wednesday, April 18, 2012

Occupy Dataran : Gelandangan In The Making...

Jangan lupa baca update kat bawah.

Short entry, sebab ada kerja nak buat tapi geram nak lepaskan perasaan...hahaha...

Bilangan penuntut di IPTA, IPTS, Politeknik dan Kolej Komuniti adalah lebih kurang 850,00 orang. (lapan ratus lima puluh ribu).

Yang hadir hari pertama jalan kaki ramai-ramai adalah lebih sikit dari 300 (tiga ratus) orang saja. Apa kejadahnya si Adam Adli kata kalau kat Malaysia ni jumlah itu dah kira ramai? Ada dia cakap kat video kat Malaysiakini, korang cari la sendiri malas aku nak promote.

Oh, kalau tak salah aku jumlah tu ialah 0.035% saja.

Korang dah tengok OccupyDataran tu?

Aku screenshot beberapa tweet dari pihak yang menyokong OccupyDataran ni, ada gambar siap.

Enjoy.


Diorang pandai provok ajak orang ramai datang, konon nak kena ambush jam 3 pagi.




Siap ada yang kata ada trak Polis? Mana gambar?


Ni takde punca keganasan?


Ooooo...ini lah kehidupan 'mahasiswa' yang didambakan...bebas bersuka ria bersajak berpuisi...dah macam pegi campfire kat hutan pulak punya aktiviti...ada Amoi, ada Mat Patah, ada Macho...semua ada la...


Tak bahaya ke budak ni tido tertonggeng? Ke memang dah terbiasa? Ni tak salah aku tepi jalan besar ni...gila kalau sedara mara aku memang aku sepak nih...

Update twitter pakai Android gadjet...mesti mahal kan....oooo...mesti beli guna duit PTPTN tu...DUIT RAKYAT...


Aku quote seorang blogger ni :

" Agak-agak koranglah, kalau Rasulullah saw dan sahabat Ra semua masih hidup, Rasulullah bangga tak tengok akhlak korang yang tengah-tengah jalan raya tu hina-hina orang, maki hamun orang, korang agak-agak Rasullah endorse tak perilaku korang semua hari tu, Kamu rasa wajar tak kalung bunga orang mati dekat gambar orang hidup? kamu ni agak-agak macam tu ke akhlak seorang mahasiswa yang mahu mencari syurga?"

Korang boleh baca tulisan dia pasal PTPTN ni kat SINI.

Tapi bak kata kawan aku kat pesbuk, Rasulullah dah pernah jumpa perangai macam puak-puak ni...ye la, Arab Jahiliyah dulu takde la jauh beza dengan yang ini kan...apa nak dikata...


UPDATE :

Aku baru balik dari Dataran Merdeka. DBKL dah arahkan 15 khemah dirobohkan atau mereka akan sita. Tinggal 2 khemah saja dibenarkan sementara waktu untuk menyimpan barang.

Enjoy the pics yang aku sempat snap tadi.


Sapu sampah bang...


Kang Adam Adli bangun tido dari rumah atas katil dia datang nak tengok dah takde sampah..




'Mahasiswi' tu menarik perhatian aku...



Dan 'mahasiswa' nih...







1 comment:

zulfikar hazri said...

Pembangkang yang terlalu ambitious akan mewujudkan masyarakat anarki, yang anggap assobiyah tu perkara biasa.