Saturday, January 16, 2010

Morons Will Always Be Morons...

Sebelum korang mula membaca lebih lanjut, sukacita aku maklumkan bahawa entri ni akan bersifat agak kasar dan menyentuh jiwa yang mulus...kalau korang agak jiwang atau tak leh dengar bahasa dan ayat kasar-kasar, aku cadangkan korang tok sah baca la...tapi kalau jiwa korang kental dan sanggup menghadapi apa jugak rintangan dan halangan bersama aku, maka jom kita teruskan perjalanan ni...jauh merepek nih...

Kisah ni macam ni..nampak gaya kena buka lembaran lama balik la, kisah-kisah dalam diary kena singkap balik...hehehe...tak de apa pun sebenarnya...

Back in 2006, masa aku bersama rombongan DYTM Tuanku Raja Muda Perlis dan Menteri Besar Perlis ke Ops Pasir 2006 di Sabah, aku ada kenal satu budak pompuan ni...sabar, baca dulu sebelum nak gelak kata aku gatal...hehe...

Budak ni seorang Kristian, kerja kat Resort salah satu pulau yang akan kami menginap di sana...so dah berurusan untuk penginapan tu, bila dah selesai trip, balik ke Perlis, masih terus ada contact lah samada melalui telefon, sms, MSN mahupun YM...

Nothing serius between us...dia tau aku dah kawen, aku lagi la tau aku dah kawen...dia ada boyfriend...apa masalah hatta dalam kain dengan boyfriend dia pun dia cerita kat aku...so we like became close friends...nothing more...

Then aku tetiba rasa malas la nak contact dah...takut2 boleh menjejaskan juga la...korang tahu la kan benda2 macam ni...kang nanti lama-lama jadi bahaya...kata orang, dari kasihan boleh jadi berkasih-kasihan...dari berkawan boleh jadi berkahwin...so aku stop all contact, termasuk aku letakkan ID dia dalam ignore list aku...tak caya bukak YM aku, masih ada dia dalam ignore list tu...

Ok...habis la cerita tu...

Malam tadi, kawan lama aku masa sekolah add aku sebagai kawan kat Facebook...and aku heran sebab email address dia dah lama dalam contact aku...maybe dia baru buka akaun Facebook...so aku pun lepas tu update la friends aku kat Facebook menggunakan contacts dalam email aku...

And I stumble into an account, yang emailnya si minah resort tadi..tapi kali ni namanya Islam..dot dot dot Abdullah...so I guess dia dah convert to Islam...bagus la, sebab dulu-dulu pun dia ada sebut teringin nak masuk Islam...

Aku pun tgk profile dia, married to apa kejadah nama tah, aku tak ambik port sangat..and I was like, bagus la, dah masuk Islam, dah kawen...

Aku tak add dia...seriously, aku bukan jenis main add orang ikut suka...

Aku cuma hantar satu mesej kat inbox dia, saying Hi, dan tanya adakah dia orang yang dulu aku kenal, aku sebut nama dulu tu...

Then dah malam aku tido la...

Pagi tadi, dalam jam 8 pagi kot, aku dapat satu inbox message kat Facebook...from a guy...serious aku tak perasan sapa, so aku buka la mesej tu...ayat dia macam ni (sori ya aku dah delete, kalau tak aku screenshot je)..."Maaf, kamu tak ada kerja mau cari isteri urang?Aku tau dulu kamu ada hubungan sama ***** . Just act like a ustaz k"...

Wah...aku pun panas la telinga...apa hal...baru aku perasan rupanya tu si suami yang berdaftar kat Facebook semalam tu...

Aku balas mesej tu penuh berhemah..." Maaf, saya tak berniat begitu. Saya terjumpa FB tu dari alamat email saya dan lihat namanya Islam.Jadi saya nak ucapkan tahniah.Harap anda tak salah faham. Tahniah jugak atas perkahwinan anda. Terima kasih. Sungguh indah bahasa anda yang langsung tak mengenali saya"

Right after that, aku delete message tu semua, aku terus block akaun FB dia dari pandangan aku...maknanya aku tak leh buka akaun dia, dia pun tak leh buka akaun aku...

Sekarang aku nak cerita sikit la pasal ni...dan ayat aku akan kasar...

Ko ingat bini ko tu lawa sangat ke?Lawa dan hot lagi isteri aku ni...setakat pakaian berkemban sana sini, perangai satu pekan T**** semua tahu, sebut je nama dia...apa kisah dia dengan boyfriend dia yang aku tak tau??!!Kalau aku sebut kat ko, alamat nya berantakan la rumahtangga korang...yang ko tetiba nak marah-marah aku apa hal...

Bangang la...patut la tak kemana korang tu...dan patut la ko kawen dengan dia pun...haha...

Sebab hormatkan dia dah kawen la aku tak add dia, instead of that aku send message just to know aku tak salah orang...tapi dasar bangang mengaji tak habis macam ko takkan faham semua tu...pada ko orang send message kat bini ko je orang dah nak cari kacau bini ko...ko ingat 'urang' lain sama macam ko ke?


Ok, aku dah puas hati sekarang...

Harap maaf ye semua...lain kali tak buat lagi..hehe...apa nak dikata..



8 comments:

Jalaks said...

wakakaka..paksu kene sound ngn laki oang..agagagaga..


moron betul mamat tuh..


mujur la kite dari golongan yang berhemah..kalu tak ..memen dapat bayangkan tindakan paksu..haha

bungacahaya said...

Moron....moron....di mana-mana pon ader...huhu

Sembrol said...

Urang utan pon tak moron mcm dia ha ha.

Hellioz said...

gyahahahhaha
moron selaluyer IQ rendah...

well...
malaysian kan...
3rd class mentality~

btw nice entry~
huhuy~

Hazrey said...

Minggu ni minggu rage. Yeah. Memang gampang lelaki tu. Hahahah.. Takper bro, aku pasti lelaki itu tak ensem cam kita. Kita ensem.

So biarkan lelaki hodoh seperti itu terus hodoh dengan perangai mereka. lols lols.

azieazah said...

Saya melihat dua keadaan yang berbeza dan bertentangan sekali...

Seorang lelaki (yang ramai begini) mudah sangat prasangka pada orang lain terutama pada isteri sendiri dan kawan2 isteri..

Seorang lelaki yang merasa terhina (or tercabar) kerana disalahsangkakan oleh kaum sejenisnya..

Sabor dik.. saborrr...

Basuh Baju said...

salam

saya blog hoping dari blog mana ntah. komen bro macam best pasal isu kalimah Allah.

sekali terbaca pasal moron da..hehe

Zamie a.k.a Az said...

Salam..
aku mintak maaf ye bro...
ish..ish..malunye...