Thursday, August 27, 2009

Blur...

Tajuk entri ni tak de kena mengena dengan isi kandungannya...nak dekat 10 minit aku termenung cari tajuk sesuai dan aku blur...so aku letak tajuk Blur...please don't get blurred...
_____________

Tadi aku ditanya oleh seseorang...apa kepuasan atau reward yang aku dapat sebagai seorang blogger...?

Jangan salah sangka, beliau bukan sarcasm, bukan jugak penjahat, bukan jugak pengacau tepi kain orang...ada la sebab dia tanya soalan tu dan beberapa soalan lain, tak yah la aku nak cerita kat sini kan..hehe...

Aku macam biasa la, asal orang tanya je mesti berdesup jawapan dari mulut aku...itu stail aku...(sure orang yang tanya tu senyum baca statement nih..hehe..) tanpa mengira tah betul ke tidak apa yang aku jawab..yang penting keyakinan diri mesti ditonjolkan...eceh...

Aku jawab...takde rewards istimewa yang aku dapat dari blogging (ye la nak harapkan Nuffnang berapa sen lah sangat dia nak bayar aku tu..)..tetapi kalau bercakap tentang kepuasan...ya...aku memang dapat kepuasan...

Aku puas dapat keluarkan apa yang terbuku dalam hati aku...aku puas sebab dapat tulis apa yang aku nak tulis...aku puas sebab kalau takde orang lain baca pun aku tetap akan baca sendiri semula berulang kali apa yang aku tulis...

Kalau korang ikuti blog aku (macam best je ayat ni kan..hehe..), aku ni meneroka pelbagai genre dalam blogging...sosial, famili, syok sendiri, politik, pro kerajaan, hentam kerajaan, marah orang, kisah anak aku...semua aku hantam...aku takde blog lain yang aku publish untuk orang baca..

Sebab nya ialah blog aku ialah ibarat personal diary aku...cuma bezanya personal diary ni aku share dengan orang ramai untuk baca...sebab tu aku tak tulis kat sini waktu aku keluar dating apa aku buat...hehe..tipu, dah 12 tahun aku tak dating tau..

Aku kongsi apa yang aku rasa...aku bagitau apa yang aku berkenan...aku ceritakan apa yang aku seronok...

Aku tak kisah kalau orang baca then orang sengih sambil kata..."tah apa-apa blog mamat nih.."...serius aku tak kisah...

Waktu aku menulis secara serius tentang mantan pemimpin kita yang pakat ramai-ramai desak turun tu dulu, blog aku tersenarai dalam salah sebuah Blog Directory yang menempatkan ratusan lagi blog-blog tersohor...sebab masa tu diorang ingat aku anti kerajaan agaknya...

Tapi bila kawan tu dah turun, dan aku bow my pledge kepada kawan yang baru, tengok-tengok blog aku dah dikeluarkan dari list tu...

Ada aku kisah?

Takde pun...

Pasal aku bukan target audience yang ramai masuk baca blog aku...aku bukan nak hit yang tinggi..aku cuma nak korang rajin-rajinkan sikit klik iklan Nuffnang kat atas tu je aku cuma nak share apa yang aku rasa...kalau pembaca tak leh terima pun aku tetap takkan ubah pendirian aku...so sebab itu aku bagi nama Apa Nak Dikata...

Melalui blogging jugak aku dapat ramai kawan...kawan yang bloghopping..kawan yang blogging...kawan yang cuma baca tak komen then bila jumpa kat luar tegur "eh aku ada baca blog hang laaa.."...macam-macam..dan aku suka suasana ramai kawan...

Jadi jangan bosan kalau bila korang buka blog ni dan tengok tak de apa yang menarik pun kat sini...sebab aku luahkan apa yang aku rasa (ni lirik lagu ke?)...dan jangan marah kalau aku tak post apa-apa dalam tempoh yang panjang, sebab otak tua aku ni bukannya macam Google yang ko taip je apa-apa keyword terus keluar pilihan jawapannya....

Sekali sekala aku akan tulis pasal politik lagi...lama jugak dah aku tak tulis pasal politik kan...sebab fed up yang sebenarnya...nanti lah aku story kan...

So, terima kasih atas kunjungan ke blog marhaen aku ni...dan terima kasih juga kepada yang bertanyakan soalan tu tadi kepada aku, awak tengok, saya dah boleh tulis satu entri berdasarkan soalan awak tadi..hehe...walhal bukan ada idea pun nak update blog...haha..apa nak dikata...

4 comments:

Jalaks said...

betul tu ..blog ni ibarat diari hidup ku juga..tapi paksu nye ilmiah sket...hahaha.. teruskan..

bdk2 ni puasa penuh tak..nak nak si rayan tuh..muncung je tengok..haha

shahadan said...

uncle knp blog maksu xleh nk view?? kena bg alamat emel dulu ker?? spai bila xleh bukak??

Hazrey said...

paksu, kita dah jawab email kawan paksu tu.

Hahaha.

Unknown said...

Men: Diorang puasa so far penuh...

Badut: Blog dia bercuti sebulan puasa...katanya lah...

Hazrey: Hawau betul la ko nih...hehe...nanti kalau dia interview jangan pulak ko yang interview dia, tahu la kko tu reporter..hehe...