Thursday, October 30, 2008

Antara Kempen dan Character Assasination

Sekarang semua tengah kempen, melobi...dan segala yang berkaitan dengannya...

Akan ada rombongan-rombongan...ya la, dah nak cuti sekolah kan...akan ada kenduri-kenduri sponsor...akan ada macam-macam....

Pada aku korang nak kempen macam mana pun kempen lah...masing-masing ada cara...yang banyak duit dah itu gayanya...nak halang pun payah...bukan tak pernah halang, tapi tetap itu jugak yang berlaku...

Cuma satu cara kempen yang aku tak berkenan, iaitu character assasination...menjahanamkan nama peribadi calon lawan dengan pelbagai taktik kotor...

Ok la, aku cakap tak mau kias-kias....aku memang tak suka KJ...aku tak suka Pak Lah dan aku tak suka Khairy Jamaluddin...baik aku cakap terus terang kan....

Tapi aku tak suka kalau nak jatuhkan dia kita sebarkan gambar yang kita sendiri tak pasti betul sahihnya...

gambar berikut kini heboh diperkatakan....



tapi sebagai orang yang pernah terlibat jugak la dalam pengeditan gambar ni...ni pemerhatian aku...(boleh click kat gambar untuk baca nota pengamatan aku)



Tu pasal aku kata, aku tak suka kalau nak jatuhkan dia, kita bunuh karakter cara ni...sebab seperti mana orang boleh doctored gambar macam ni, maka akan ada la pulak orang yang akan doctored gambar pemimpin kesayangan kita, atau calon pilihan kita....

Aku lebih suka kalau kita dedahkan segala keburukan dan kejahatan dalam negara yang dia buat...penggadaian negara, pengkhianatan bangsa...dan jugak segala macam tipu helah dia dan Pak Mertua dia dalam Kerajaan dan negara...

Dengan cara ni kita akan dapat menjatuhkan dia dengan cara terhormat, iaitu dengan cara menyedarkan akar umbi bahawa ini orang tak boleh jadi ketua...

Macam tu jugak lah yang kita buat masa nak desak Pak Lah supaya serahkan kuasa ni...kita tak jatuhkan dia dengan cara bunuh karakter...tapi kita dedahkan segala perkara2 tak betul yang dia buat yang menjahanamkan negara...

Tapi tu lah kan...masing-masing dengan cara masing-masing nak kempen...aku hanya kata ini pendapat peribadi aku saja...aku tetap tak suka KJ dan aku berharap dia akan kalah dalam Pemilihan nanti....sebab kalau dia menang sure kena masuk Kabinet dan aku tak hingin tengok dia dalam Kabinet...

Pandai-pandai korang lah nak kempen macam mana pun ya...jangan kasi menang itu orang ya...hehe...apa nak dikata...

1 comment:

jalak lenteng said...

edit tu rasenyer..tgk bahu pun dah leh nampak..