Saturday, October 4, 2008

Selepas Raya...

Musim balik kampung dah nak selesai...semua pakat-pakat nak balik ke tempat kerja masing-masing dah...aku pun akan balik ke Perlis lepas ni...

Pagi raya baru ni ada biras aku tegur..."Pakai Biru ni sebab nak sambut 'PM' baru ke???"...hehehe...





Sebenarnya takde niat pun...saja pilih warna tu...hehe...ehhhh...bukan ke ada janji sesuatu 1 Oktober????Aku sibuk sangat beraya ke sampai aku tak tau apa berlaku???Hehehe...

Tak banyak sangat perubahan gelombang politik kita sejak raya hari tu...Selain dari puak-puak HINDRAF yang serbu rumah terbuka PM dan Menteri Kabinet di PWTC tu...dan jugak 'semua manusia adalah adik beradik' oleh Nik Aziz tu..tak banyak yang boleh kita cakap...

Pasal pemilihan UMNO yang ditunda ke Mac 2009 pun ada sikit-sikit la berita...Zahid Hamidi pun nak bertanding Timbalan Presiden...hehe...Syok jugak baca Lawak Orang Perak : Zahid Hamidi dan Akor Umbi...hehe...

Oh ya...rasanya kita semua tunggu jugak apa Pak Lah nak kata sebelum 9 Oktober ni kan...adakah dia nak bertanding??Pun ada lawak pasal Pak Lah dan tarikh dia nak berhenti ni...hehe...

Apa lah nasib kita rakyat Malaysia ni ye...dapat PM kelima pun kaki putar alam, asyik tunda saja....dapat Ketua Pembangkang pun putar alam jugak...asyik 'still on track' dan dengan 'I have the numbers' dia saja....

Masalahnya dua-dua tu dari negeri aku, Penang!!!

Buat malu negeri saja la...apa nak dikata...

1 comment:

nadya.s said...

ajan krus naaa.. skarang nih :)
kak suria punya baju lawa sey.

budak2 smart belaka, awatnya adam punya sampit beropol2.. hehehe!