Wednesday, February 20, 2008

Antara Menggelupur dan Menggeletar

Paper hari ni bagitau 4 MB dah berjumpa dengan Pak Lah kemarin..antaranya my boss la..(or should I say my ex-boss..??)..hehe..

So tadi saja la riki2 tanya kawan2 apa reaksi dia bila dah lepas jumpa PM..diorang kata ada nampak mcm happy..ada ketika nampak macam nak marah..pelik jugak..

Yang nyata sekarang ni sebelum pilihanraya belum ada pertandingan antara parti2 bertanding..tapi pertandingan antara individu2 dalam satu2 parti saja dulu..

Masa ni la nak tengok sapa yang menggelupur..sapa yang menggeletar...hehe..kalau tengok di Perlis yang hanya sebesar tungau..(orang Perlis kata besaq kelemboi..hehe..) rata2 banyak sangat teori yang timbul...

Ada kata Shahidan akan masuk Parlimen..ada kata kekal State...tah la...tu belum lagi pilihanraya..

Esok2 bila dah lepas pilihanraya..andai menang pulak akan timbul plak masalah sapa nak jadi MB...teringat 2004 masa dia menang DUN Tambun Tulang..dah menggelupur pulak kes Pak Lah buat dek je masa nak lantik MB...hehe..kenangan paling indah masa tu aku ikut dia pi jumpa Pak Lah...sehari suntuk mencari Pak Lah..(macam puisi Pak Lah pulak..Ku Cari Damai Abadi..hahaha..)..mula2 pergi Pejabat PM..dari pukul 8.30 pagi sampai ke pukul 11.30 pagi..lepas tu Pak Lah kata nak pegi Seremban pulak..balik la kami ke hotel dulu..then petang bila agak2 Pak Lah dah balik pegi pulak umah Pak Lah..rupanya belum balik dia..cheh...tunggu sampai malam..pukul 12.30 tengah malam baru la jumpa Pak Lah..aku tak masuk la jumpa..masa nak masuk tu Shahidan pandang muka aku..dia kata.."Ok kot no..." aku kata.."InsyaAllah"...then dia Bismillah...!!!..ya..Bismillah..!!!hehehe..aku nak tergelak pun ada..macam budak2 sekolah kena panggil dengan Guru Disiplin ja...hehe...

Dalam dua jam depa bincang..bila dia keluar aku glance muka dia..dia senyum kat aku..dia kata jom balik..hehe..angin baik la tu...so jadi la dia MB lagi..

Tapi tu dah lama..2004..lepas PRU 11...ni nak PRU 12...aku tak ikut sangat apa2 kes dia..cuma pada aku..kalau still dia MB Perlis...sedikit sebanyak aku bersyukur la..pasai rakyat Perlis masih perlukan orang macam dia..selalu memberi...kalau naik orang lain pun aku tak kata apa..cuma tak tau la depa mampu buat macam dia atau tak...

Tu baru cerita Perlis..belum lain2 negeri..rasa nya lagi ramai yang tengah menggelupur dan menggeletar tu...

Apa pun..aku nak ucapkan pada yang akan dicalonkan pada 24 Februari ni selamat bertanding dan selamat jadi calon...kalau menang selamat jadi wakil rakyat...pada kawan2 aku yang bakal bergelar YB tu..jangan la lupa kawan2 ni..hehe...dapat secawan kopi Larat pun jadi la..hahaha...

Apa pun wahai kawan2 yang nak jadi bakal calon tu..jangan awal2 lagi dah menggelupur dan menggeletar..andai ada rezeki dari Allah..maka bergelar YB lah anda..yang tak dapat..ermm..apa nak di kata...

2 comments:

Mohammad Razman said...

Unkel Ikan unkel ni boleh besar ke? dah banyak aku kasi makan ni.

ryusgnal

Azhar Abdullah said...

ko kasi je lagi banyak man..nanti dia biak aku bagi ko sekor dua..hehe...