Thursday, February 21, 2008

Lebih Debaran Terasa

UPDATE : 8.50pm 21/2/2008

Rata-rata BN negeri dah umumkan senarai calon...tinggal beberapa negeri saja lagi..antara yang paling panas ialah Perlis la..dah 5 kali DS Shahidan berjumpa dengan Pak Lah untuk senarai calon...

Beberapa khabar tak rasmi yang aku dapat jugak kurang menyenangkan hati aku tadi..tapi tak payah la aku kongsi kat sini..tunggu kepastian dulu..

Yang pasti suasana di negeri Perlis ni dah lain macam sejak petang tadi..aku pun dapat rasa...cuma aku berdoa saja apa pun keamanan dan keharmonian akan terus terjaga..


Original Post:

Negeri demi negeri terus mengumumkan senarai calon2 PRU 12 mereka...terkini Selangor dah umum tadi..

Lihat senarai penuh calon2 BN Selangor.

Debaran untuk negeri Perlis terus belum terungkai..rupanya petang semalam Shahidan sekali lagi dipanggil berjumpa Pak Lah..sampai dia terpaksa tangguh nak balik ke Perlis malam tadi...khabarnya akan bersambung hari ni tah ye tah tidak...(berdebar jugak aku rasa...kesian pun ada kat Shahidan..selalu kena macam tu dengan Pak Lah..)

Apa pun kita tunggu, lihat dan dengar..khabarnya kejap lagi pukul 3 Kedah pulak bakal nak umumkan calon...

Ehh..Mat Sabu pindah bertanding ke Terengganu pulak la kan...lama2 mahu habis semua negeri dia jelajah..hehe..apa nak di kata...

6 comments:

Mohammad Razman said...

Unkel, senarai penuh negeri perak ada tak? aku nak tgk la siapa calon tempat aku. kalu BN letak dak Naidu tu lagi tepaksa la aku balik kg.

Azhar Abdullah said...

nanti aku cari man..kalau dapat aku ym nko nanti..

Mohammad Razman said...

Orait, Tq unkel. aku pun cari2 gak. tp x jumpa2.

Mohammad Razman said...

Alamak, tempat aku BN letak India lagi la Unkel.

http://www.bharian.com.my/klikkhas/pilihanraya/Berita/Semasa/20080221131127/Article/indexberita_html

Takleh terima betul, area Behrang tu majority melayu. nak letak calon india pe citer?

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pilihan_Raya_Umum_Malaysia_2004_-_Perak#N.59_Behrang

Thn 2004 aku menyesal tak register, sebab aku tak suspek BN nak letak calon India. Nak marah pun, bak kata unkel apa nak dikata... siapa suruh tak register.
Tahun ni BN buat lagi. So aku harap dengan undi aku yang seketul ni dapat tolong bangsa aku rampas balik tempat sendiri.
Bukan nak wujudkan perkauman, tapi area tu area melayu. Biarlah melayu yang control. apsal kaum India yang hanya 14.2% yang kena jadi wakil rakyat. Lagipun bukan ada apa perubahan yang dia buat selain membesarkan kuil dan buat kuil2 baru.
Aku sayang tempat aku....

Sonata Arctica - My Land
(He heh ada lagu pulak)

My own land has closed its gates on me
All alone in world, it's scaring me

I am here to prove you wrong
I'm accused of something I live for

In my dreamland, there's one who understands
A friendly soul, trusting life in your hands

Yes, I gave it all I can
Now it's invaded by a stranger

Keep in mind what you have heard today
You might find that you are not so brave
Are you man enough, carry the load all alone
When others have your own

My old land is but a pile of sand
Cold and bare but something still is there

Yes, I gave it all I can
Now it's invaded by a stranger

Keep in mind what you have heard today
You might find that you are not so brave
Are you man enough, carry the load all alone
When others have your own

I'm a true patriot, you are my land,
you were my soul, you're all I've had
Now I am here, and I want it all back

In my dreams, I climb the hills I see
and let a gentle breeze lead me to
plains I once have seen and
clear blue sky, I swim in lakes I find
I build a house right there
that you can't take away,never take away

I am here to claim my land
you can't keep me away,forever

Keep in mind what you have heard today
You might find that you are not so brave
Are you man enough, carry the load all alone
When others have your own

http://rapidshare.com/files/94005722/My_Land.mp3

p/s: Sorry lah unkel, tulis panjang2 mcm blog sendiri pulak. harap ngko tak kisah...

ryusgnal

Azhar Abdullah said...

hehe..tulis je man..aku tak kisah..nak buat mcm mana..kalau perlu alih kan je undi tu..memang ada kalanya perlu buat mcm tu untuk dptkan hak kita balik..

Mohammad Razman said...

Betul tu. Pembangkang ni penting sebenarnye utk monitor aktiviti kerajaan supaya kerajaan tak sesuka hati pada rakyat. kerajaan not always right. rakyat Terengganu wajar dijadikan contoh.
Lagi satu, diorang ni la yang akan mendedahkan aktiviti2 tak betul kerajaan untuk dinilai oleh rakyat. kalu diorang tak ada, rakyat pun tak tau pasal rasuah, scandals, dll pegawai kerajaan.
senang citer macam dua buah kedai rucit yang bersaing la. kalu ada satu je kedai runcit, harga barang akan naik sesuka hari.
pada pandangan aku, kalu nak mengundi, undilah ikut individu. bukan ikut parti. sebab bukan semua calon BN tu bagus, begitu juga pembangkang. undilah orang yang kita rasa boleh diharap. undi anda adalah rahsia.