Thursday, May 14, 2009

Angels and Demons....

Aku sanggup ambil cuti hari ni...maafkan aku, tapi aku gunakan hak aku untuk bercuti...

Tujuannya?

Sebab aku nak jadi antara manusia pertama kat dunia ni yang menonton Angels and Demons, lakonan Tom Hanks...

Kalau korang pernah tonton Da Vinci Code (aku lost count berapa kali aku tonton filem ni, tapi setiap kali Astro pasang je sure aku mengadap lagi...), watak Robert Langdon kembali...

Terutamanya kalau korang ada baca novel Dan Brown, Angels and Demon hasil tulisan dia tahun 2000 tak silap aku...

kulit buku angels & demons

Sebenarnya buku ni ditulis jauh lebih awal berbanding Da Vinci Code, tapi disebabkan aura Da Vinci Code yang telah melariskan jualan semua buku Dan Brown, Ron Howard sanggup buat movie Angels and Demons plak...

So hari ni aku dengan jayanya menonton filem yang trailer dan video clips nya aku dok ikut dalam Facebook dan Twitter sejak sebulan yang lepas...aku masuk tayangan pertama jam 12.30 tengahari tadi...

tiket wayang bukti aku tengok..haha...


Kepada yang dah baca novel tu, maybe korang akan rasa kurang ummph filem tu, pasal kalau dalam novel dia gambarkan se-detail-detailnya, tapi dalam movie kena la suaikan pulak...itu pun makan 2 jam 20 minit tu...kalau nak buat macam dalam buku maunya 5 jam kot...hehe...

Plot tak berubah, cuma ada sikit la yang berubah, hint nya untuk yang pernah baca buku tu...Earth, Fire dan Air tak berubah...cuma Water ada sikit perubahan, tapi smart jugak la perubahan tu...Vittoria tak kena culik macam dalam buku...dan ending Camerlegno tu best...

Tak mau cerita banyak la...baik korang gerakkan badan korang dan cepat-cepat pegi tonton...bak kata Amy Search.."Berbaloi-baloi.."...

4 comments:

penyapubaru said...

spoil alertttt

hehhehehe

Unknown said...

Kah kah kah..tu la pasal aku nak pi tengok awai-awai Janet ooii...aku tak mau dengar cerita la...hehe...

Hang pi tengok kaih...ajak Cik Shuk...

Suria Azhar said...

main bowling lg syiok arhh..

Jalaks said...

maksu ape tau..kalu kat jitra mall tu ade scrabble mesti maksu pilih scrabble dari boling..hehhee