Saturday, May 2, 2009

Aku Kembali...

Aku kembali tak sesibuk hari tu...ada jugak la kerja, tapi tak macam dua tiga minggu lepas la...

Sebenarnya yang menjadikan aku teramat sibuk masa tu ialah pasal aku dah commit pada dua program yang berlangsung pada hari yang sama...macam yang aku ceritakan dalam posting sebelum ni la...

Tapi Alhamdulillah, berkat ketekunan dan keyakinan aku dan staff, kami berjaya handle kedua-dua program tu...tak lupa jugak hasil tenaga kawan-kawan dan isteri aku, dia pun sama tungkus lumus dengan aku masa Forum Pengukuhan Integriti tu...

Sebenarnya ada sebab kenapa aku pulun Forum Pengukuhan Integriti tu...sebab kebelakangan ni ada usaha-usaha tidak murni sesetengah pihak cuba mengganggu kerja aku kat pejabat ni...biasa la manusia...masa aku pergi kerja dekat setahun dulu tanpa ada bajet nak buat program, sapa pun tak kisah...bila aku dah dapat bajet dan banyak program, semua nak menyibuk...

Tapi aku bersyukur kerana pucuk pimpinan negeri menyokong aku...YAB Menteri Besar sendiri...YB EXCO Agama pun sama...dan beberapa YB EXCO lain jugak hadir ke program aku dan puji (hehe...) dan minta kami teruskan program macam tu...

So aku harap semuanya akan kembali seperti biasa di pejabat aku...kalau rasa bajet program aku banyak sangat yang diluluskan setahun, potong la sikit...ikhlas ni...berapa banyak aku dapat peruntukan setahun tu tak yah le aku cakap kat sini, tapi memang banyak gak la...hehe...

Disebabkan aku terpaksa berada di barisan hadapan masa kedua-dua program tu, maka tak dapat lah aku snap gambar sendiri, terpaksa tunggu gambar dari pihak yang ambik hari tu...

Ni ada sikit yang diambil oleh aku, wife aku dan dari akhbar Kosmo...yang lain-lain nanti aku upload le kalau rajin...


Ni sewaktu Forum Pengukuhan Integriti berlangsung.


Ni pulak masa Perasmian Penutup Forum tu...kelihatan yang duduk tu aku le sebelah YAB Menteri Besar..hehe..


Dan ni gambar selepas Kursus Bina Insan...(sebenarnya hanya anjuran Institut As-Sunnah Negeri Perlis dan Bahagian Agama dan Kaunseling IPK Perlis, mana plak datang AADK tu aku pun tak pasti...)

Sebenarnya peristiwa yang berlaku pada aku hari tu (yang kisah orang menyibuk kat opis tu la) merupakan pengajaran jugak buat aku...bila buat sesuatu tu, buat betul-betul sepenuh daya mungkin, pasal kalau kita buat betul-betul, tak de ruang untuk manusia nak celah dan kritik kita...itulah yang aku cuba prove that day, dan rasanya aku dah berjaya...

Lepas ni bila dah lapang sikit boleh la aku celoteh balik dalam hal-hal isu semasa ni, maklumlah politik ni pun dah macam-macam benda berlaku...lepas ni nanti kita story ya...apa nak dikata...

3 comments:

penjara rindu said...
This comment has been removed by the author.
Jalaks said...

haa..siap ade gmbau..time makan paksu ajak memen..time bgambar x de lak nak ajak..haha..xpat nak interprem..

Unknown said...

apa pasal nasmir delete komen dia plak?cheh malu plak dia..hehe...

memen dan nasmir (baru aku tau nama ko nassriq rupanya..hehe...) :korang makan kat majlis lain daaa...Kosmo tu majlis lain...nanti lain kali kita jemput masuk paper plak ok...:D