Monday, March 24, 2008

When Cabinet Talks...

Kabinet Pak Lah sudah mula bercakap...

Bermula dengan Shabery Cheek yang bagitau kata dia nak jumpa para bloggers...bagus jugak tu...ramai tu..aku ni blogger jugak..nak jumpa jugak ka?...hehehe...

Kemudian Ismail Sabri, Menteri Belia dan Sukan pulak kata Kementerian dia nak buka blog untuk rapat dengan golongan belia...ok jugak tu...

Then come The Drunken Zaid Ibrahim...dia kata Kerajaan BN wajar minta maaf pada Tun Saleh Abas pasal pemecatan beliau dari Ketua Hakim Negara dulu...errmm..
Aku ni suka jugak dengan Tun Saleh tu..tapi aku rasa pelik kenapa Zaid si Menteri ni kata macam ni..adakah politik Pak Lah untuk merosakkan nama Tun Mahathir?Pak Lah tak rasa malu ke..ini kan melibatkan keputusan Kabinet??

Talking about Zaid ni...This Drunken is the one yang menyokong penubuhan IFC (Suruhanjaya Antara Agama)...yaaaaa....kepada yang tak tau..he is the among the supporters...dia kan dalam Majlis Peguam...pasal tu semalam dah keluar dalam Buletin Utama kata Majlis Peguam menyokong kata2 Zaid ni tentang kes Tun Saleh Abas...

Zaid...(and Pak Lah..)...

Orang lantik anda jadi pemimpin bukan untuk buka kesalahan pemimpin terdahulu...tapi untuk menerajui negara menuju kemajuan yang lebih pesat...

Kalau anda asyik nak cari salah orang saja..maka seluruh masa bekerja anda akan habis dengan korek keluar kesalahan orang saja..anda akan dapat glamour...publisiti...tapi adakah anda akan dapat buat kerja dengan betul???

Ingat...satu jari kita tuding kat orang..lagi 3 atau 4 tuding kat diri kita sendiri...

Then datang pulak Zahid Hamidi...Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama)...dia kata...kita kena ubah cara pembelajaran Bahasa Arab untuk bagi orang lebih faham Al-Quran...errmmm...pelik jugak aku...aku belajar Bahasa Arab cara yang dok ada ni..aku mampu faham ja Al-Quran...nak ubah macam mana lagi...

Zahid ni setahu aku memang pernah belajar sekolah agama..SMKA kot...tapi Pak Lah takdak orang lain ka nak letak kat situ??Bagi la yang lebih tinggi kelulusan dalam bidang Agama ni..bukan apa...nak rasmi majlis2 yang bersifat keagamaan ni bagi la orang yang lebih berkaliber sikit...

Itu baru sedikit barisan Kabinet Dapur Pak Lah yang bercakap...tak tau la kalau lebih ramai yang bercakap...apa nak dikata...

No comments: