Friday, August 22, 2008

Surat Terbuka Buat Datin Seri Wan Azizah

Aku copy paste dari Pokka...saja nak kongsi dengan semua pembaca kat sini...

Surat Terbuka Buat Datin Seri Wan Azizah: Usah Bersandiwara Lagi

Assalamualaikum Kak Wan,

Sedih benar saya membaca rayuan Kak Wan kepada kaum ibu di Permatang Pauh seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini.com. Kata Kak wan, apa salah Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga menjadi mangsa politik kebencian. Mengapa keluarga Kak Wan harus menerima kempen kotor BN kononnya.

Kak Wan bertanya lagi, apakah tiada langsung jasa Datuk Seri Anwar kepada negara dan bangsa.

Kak Wan,

Memang sedih mendengar rintihan ini.

Soalnya, apakah pula perasaan Tun Dr. Mahathir ketika Anwar, Kak Wan dan para penyokong reformasi membuat pelbagai tuduhan dan gelaran? Mahafiraun, mahazalim, penghina hukum Allah, ada hubungan sulit dengan perempuan Cina, tidak solat subuh dan sebagainya.

Apakah Tun Dr. Mahathir dan keluarganya tiada jasa kepada negara? Apakah mereka tiada maruah dan harga diri seperti Kak Wan sekeluarga?

Demikian juga siapa yang memulakan taktik politik benci dan menyerang peribadi di Ijok? Bukankah Datuk Seri Anwar mempeloporinya?

Tanpa bukti, tanpa saksi, tanpa mangsa yang bercakap, hukuman telah dijatuhkan ke atas Datuk Seri Najib oleh Anwar. Seantero pekan Ijok dijaja oleh PKR bahawa Najib mempunyai hubungan sulit dengan Altantuya.

Menggunakan penyokong kuatnya Raja Petra Kamaruddin, Anwar membuat tuduhan lagi kononnya Datin Seri Rosmah terbabit dalam pembunuhan Altantuya.

Mujur Datuk Seri Najib tidak mudah melatah lalu kepada Allah diserahi agar membuat pertimbangan. Dengan nasihat Menteri Besar Selangor ketika itu, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, dengan lafaz demi Allah, "Wallahhi, Wabillahhi, watallahi, saya tiada hubungan dengan gadis bernama Altantuya Saribu" terucap di hadapan ribuan penduduk Ijok.

Namun itu tidak menghalang Anwar terus membuat tuduhan dan fitnah. Itu juga tidak menghalang para penyokong PKR menjerit nama Altantuya setiap kali nampak kelibat Najib.

Apakah Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah tiada anak-anak dan keluarga yang terasa malu dengan tuduhan dan fitnah tersebut? Apakah mereka tiada kawan dan sahabat di sekolah?

Apakah maruah hanya milik keluarga Kak Wan sahaja?

Sumpah Saiful bukan bertujuan menjatuhkan maruah Datuk Seri Anwar. Apa pilihan Saiful lagi jika aduannya kepada Polis telah pula dikatakan satu fitnah. Apa pilihan Saiful apabila tanpa menunggu proses undang-undang, Datuk Seri Anwar menyalahgunakan undang-undang Syariah membuat aduan qazaf di pejabat Jabatan Agama Islam wilayah Persekutuan (JAWI).

Apa pilihan Saiful selain bersumpah jika aduan qazaf oleh Anwar memerlukan mangsa mengemukakan empat orang saksi melihat zakar anwar masuk ke dalam dubur saiful?

Apakah Kak Wan fikir Saiful dan keluarganya tidak mempunyai maruah apabila dituduh membuat fitnah dan menjadi alat konspirasi orang tertentu untuk memburukan Anwar?

Bukankah parti Kak Wan sendiri yang memulakan kempen memburukkan Saiful sebaik sahaja beliau membuat laporan polis?

Sudahlah Kak Wan, jangan berlakon lagi seolah-olah keluarga Kak Wan yang menjadi mangsa. Sedangkan keluarga Kak Wanlah yang menjadi penghuru hara politik negara.

Jika diungkit lagi, apakah keluarga Tan Sri Rahim Tamby Chik juga tiada maruah dan harga diri apabila Anwar menggunakan media dibawahnya membuat pelbagai tuduhan terhadapnya suatu ketika dulu?

Yang terbaik sekarang ini ialah meminta Anwar bersumpah atau bermubahalah dengan Saiful. Pasti ramai umat Islam akan lebih percaya Anwar berbanding saiful. Soalnya beranikah Anwar?

Atau sekurang-kurangnya beranikah Kak Wan bersumpah bahawa tiada tahu langsung mengenai tabie luar biasa Anwar ini?


Renungkan apa yang tertulis kat atas tu...

Saiful dah bersumpah..tapi para 'ulamak' bersepah kata tak sah la, tak boleh terima la...semua ikut perut diorang saja....

Yang Anwar tak mau bersumpah takde pulak diorang kecoh ye...hehe...nampak sangat la...hanya yang masih keras hati tak mau nampak...(selalu puak-puak tu yang kata aku ni hati batu la, hati tertutup la)..sekarang apa mau kata...tadak apa kalau..apa nak dikata....

2 comments:

LaiNi said...

itu lah yang slalu aku fikirkan uncle. takkan la wan azizah tu x tau laki dia tu peliwat ke tak. kalau aku jadi dia, aku suh laki aku tonggeng. biar aku yang cek sendiri. tgk koyak ke x dubur dia. lagi satu, aku akan suruh laki aku sumpah depan aku, berani ke tak dia. tapi apa boleh buat.. si anu tu pandai. sedangkan beribu² rakyat dia boleh perdaya, xkan isteri dia sorang dia x boleh perdaya. tapi kekuatan naluri isteri tu kuat, suatu hari nanti wan azizah yang akan membongkar segalanya, itu pun kalau otak dia betul.

kompom² je aku kan?? Hahaha.. ini adalah kekuatan naluri rakyat! :p

Air Setitik Team said...

Please visit us at http://airsetitik.tk

Regards-Air Setitik Team