Thursday, May 8, 2008

AstaghfirulLahal 'Azim...

Semua orang tahu sekarang apa yang berlaku pada Raja Petra Kamarudin..blogger dan pengendali laman web Malaysia Today yang kini dalam tahanan sementara menunggu perbicaraan kes di bawah Akta Hasutan...saya tak mau ulas lebih lanjut pasal kes dia ni..

Tetapi...

Apa yang saya nak kongsi dengan pembaca saya ialah respons pengikut taksub Raja Petra Kamarudin ni...

Ini e-mail yang dihantar oleh seorang yang bernama Meriam bt Ahmad Shaharudin di dalam Malaysia Today dan di alamatkan kepada Tan Sri Gani Patail...email nya panjang..tetapi saya akan siarkan part yang saya nak highlight..manakala selebihnya anda boleh baca di SINI...
_______

Terus terang saya katakan Raja Petra adalah seorang Rasul yang Allah utuskan, sebab itulah seluruh jiwa raganya bertindak menuntut keadilan dari semua pihak pemerintah; bukan sahaja pihak kerajaan yang menjadi perhatiannya, juga pihak pembangkang sekiranya pihak ini juga tidak benar. Oleh itu saya nasihatkan agar Raja Petra tidak dikenakan apa jua tindakan oleh mana jua pihak sekiranya tidak mahu menyaksikan apa jua yang tidak disenangi selepas ini.

Selalunya bila seorang pesuruh Tuhan dikenakan tindakan bermakna banyak lagi keburukan di pihak pengadu atau yang membuat laporan terbongkar selepas itu untuk Datuk Seri fahamkan begitulah cara Tuhan memelihara semua pesuruhNya.

Terus terang saya katakan semua kami memperjuangkan kebenaran dan keadilan tak kira terhadap sesiapa jua termasuk juga dengan kedua ibubapa kami. Beginilah ketentuan Tuhan terhadap kami untuk kami tidak memilih sesiapa jua untuk kami menegakkan keadilan dan kebenaran.
________

Apa pendapat anda??

Bila emosi mengatasi akal..maka yang halal akan jadi haram..dan yang haram akan jadi halal...pohon dijauhkan Allah hendaknya..apa nak dikata...


No comments: