Tuesday, April 22, 2008

The Pursuit Of Happyness

Tahun lepas (2007), ada dua movies yang aku tonton yang betul-betul membuatkan aku menitiskan air mata (betul la..)...yang pertama The Pursuit of Happyness dan Reign Over Me.

Aku rasa dah ramai pembaca dan pelayar blog aku ni yang dah tonton kedua-dua movies ni...terutama sekali The Pursuit of Happyness..ya la..dah setahun lebih dah release..cuma yang membuatkan aku nak post kat sini adalah kerana bermula 20 hingga 27 April 2008, ASTRO melalui HBO menayangkan filem ni..dan aku dah tengok pulak dua kali..hehe..betul..

Sebenarnya filem ni berdasarkan kisah benar tentang Chris Gardner..dalam tahun 1981..dan dilakon semula oleh Will Smith dan anaknya sendiri, Jaden Christopher Syre Smith..

this is the real Chris and Christopher

this is the movie version of themselves

Chris Gardner telah menulis sebuah autobiografi hidup beliau dan diterbitkan pada bulan Mei 2006 bertajuk The Pursuit Of Happiness..yang dijadikan panduan untuk filem ini...

Kini Gardner adalah CEO Christopher Gardner International Holdings.

Andai ada yang belum menonton lagi filem ni...silalah semak HBO anda dan pastikan anda menonton filem ni..banyak pengajaran hidup untuk diambil...kalau dah tengok tapi nak tengok lagi...sila lah..apa nak dikata..hehe...



3 comments:

penyapubaru said...

yo uncle!!

saya baru tgk hari ahad lepas kat HBO

best best best
leh di jadikan idola...

Suria Azhar said...

me nangis tgk part tido dlm toilet ngan anak dia tu..sedey2,...

Unknown said...

-->janet, best sangat kan..

-->Maksu, part tu best..satu lagi part last sekali..bila dia dapat kerja tu..adeh..